Categories
مقاله

٦ ماده غذایی که به مقابله با نفخ شکم کمک می‌کنند.

١-نوشیدن آب فراوان به همراه لیمو: 

باور عمومی‌ بر آن است که اگر با مشکل نفخ مواجه شدید از خوردن مایعات دوری کنید که درست عکس قضیه صادق است. نوشیدن آب به همراه لیمو که یک ملین طبیعی مناسب است، میزان نمک اضافی بدن را جذب کرده و به همراه ادرار از بدن خارج می‌کند. 

توجه داشته باشید که سدیم اضافی عامل ایجاد گاز در شکم بوده که با خروج آن می‌توان بر این مشکل غلبه کرد. 

٢-کرفس:

کرفس منبع مناسبی از آب بوده و به تصفیه سیستم گوارش کمک می‌کند. 

٣-هندوانه: 

٩٢٪ آب محلول در هندوانه، آن را به منبع مناسبی برای جبران آب بدن تبدیل کرده است. همچنین با داشتن مقادیر زیادی از پتاسیم به تعادل بین سدیم و پتاسیم درون بدن کمک کرده و از جمع شدن گاز‌های اضافی جلوگیری می‌کند. 

می‌توانید ترکیبی از لیمو، هندوانه و خیار را به عنوان اسموتی مصرف کنید.

۴-رزماری و زردچوبه:

استفاده از این ٢ ماده در برنامه غذایی به هضم بهتر غذا کمک کرده به تبع آن مشکلات نفخ کاهش می‌یابد. 

۵-لوبیا و عدس:

عدس با داشتن مقادیر زیادی فیبر به هضم بهتر مواد غذایی کمک فراوان کرده و لوبیا منبع مناسبی از پتاسیم محسوب می‌شود. 

۶- ماست:

از آنجایی که بسیاری از افراد به لاکتوز حساسیت دارند، بهتر است به جای استفاده از شیر در اسموتی‌های خود از ماست بهره ببرید. شیر می‌تواند عامل ایجاد کننده گاز در شکم باشد. 

Original article:http://www.fitnessmagazine.com/weight-loss/expert-advice/quick-answers/foods-to-stop-bloating/#page=7

Leave a Reply