Categories
مقاله

این مواد غذایی رو مصرف کنید تا سرعت سوخت و ساز (متابولیزم) بدنتون بالا بره

این ۴ ماده غذایی که به افزایش سرعت سوخت و ساز در بدنتان منجر میشه رو به برنامه غذاییتان اضافه کنید.

چه بخواید وزن از دست بدید، وزن اضافه کنید و یا تغییری نکنید ، بهتره با قانون ‘ کالری ورودی’ ‘ کالری خروجی’ آشنا باشید. چرا که کلید موفقیت در سلامت وزن بدن، شناخت این قانونه.

نکته قابل توجه اینه که مقدار کالری خروجی یا مصرفی توسط بدن، نسبت نزدیکی با کیفیت متابولیزم بدن شما داره.
متابولیزم چیست اصلا؟ روند تبدیل کالری به انرژی
که بصورت طبیعی در طول روز در بدن شما اتفاق میفته.
با اتخاذ کردن یک سری راهکارها میتونیم کیفیت و سرعت متابولیزم بدن مون رو افزایش بدیم.
اضافه کردن این مواد یکی از این راهکارهاست.

۱-غذاهای با درصد پروتیین بالا
پروتیین توی بدن زمانیکه میخواد تجزیه شه به انرژی بیشتری نسبت به درشت مغذی های دیگه نیاز داره. و انرژی که صرف فعل و انفعالاتش جهت هضم میشه ، همون متابولیزم فعاله که داره از بدن کار میکشه.
تخم مرغ
لوبیا
مرغ
حبوبات
گوشت بی چربی

۲-فلفل تند ( اگه حساسیت ندارید )
فلفل خورا، در طول سالیان یه مقداری وزن رو بی زحمت از دست میدن بدونی که هیچ تلاشی کنن..اونم به دلیل اینه که ماده capsaicin درون فلفل ، بدنشون رو گرم و فعال نگه میداره و متابولیزمشون رو شدت میبخشه.

۳- قهوه
کافئین محرک سیستم عصبی مرکزی بدنه.
مصرفش موجب میشه مقدار کالری بیشتر و در نتیجه چربی بیشتری از بدن دفع شه.
نتایج تحقیقی حاکی از این بوده که مصرف کافیین متابولیزم افراد رو تا ۱۱٪ افزایش داده و تحقیق دیگه حاکی از این بوده که افرادی که روزانه ۲۷۰ میلی گرم کافیین مصرف میکنند، ۱۰۰ کالری بیشتر از افراد دیگه روزانه از دست میدن.
البته باید دقت داشت بدن افراد مختلف ، حساسیت های متفاوتی نسبت به کافیین از خودش نشون میده.
ما مصرف متعادل کافیین رو توصیه میکنیم.

۴-چای سبز و چای اولانگ
مصرف این دو نوع چای به افزایش متابولیزم و سطح انرژی بدن و اکسیداسیون چربی کمک میکنه.

منبع: https://blog.myfitnesspal.com/add-these-metabolism-boosting-foods-to-your-diet/?utm_source=international&utm_medium=email&utm_campaign=MFP_Intl_NL_UI_Weekly_20190513

ترجمه: لیلی وکیل زاده

Leave a Reply